Energiemerk Greenchoice is door Nederlandse consumenten uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland, zo blijkt uit de Sustainable Brand Index 2017. Naast Greenchoice werden ook branchewinnaars IKEA (Retail), Albert Heijn (Supermarkten), Zonnatura (Voedingswaren) en Triodos (Banken) bekendgemaakt.
Greenchoice werd uitgeroepen als branchewinnaar in de sector Energie en als overall winnaar.
De Sustainable Brand Index is een jaarlijks onderzoek onder 4.000 Nederlandse consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van bekende merken in Nederland. In totaal zijn 108 Nederlandse merken onderzocht. De uitreiking van de Sustainable Brand Awards vond vanavond plaats in de WesterUnie te Amsterdam.
Sustainable Brand Awards
Dit is het eerste jaar dat de Sustainable Brand Index in Nederland wordt gehouden. De prijs en het onderzoek komen uit Scandinavië. Daar vond de Sustainable Brand Index dit jaar voor de zevende keer plaats.
De winnaars:
- Overall: Greenchoice
- Banken: Triodos
- Energie: Greenchoice
- Retail: IKEA
- Supermarkten: Albert Heijn
- Voedingswaren: Zonnatura
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!