Giant sponsort vooral om naamsbekendheid

Giant probeert door zijn sponsorship van het professioneel wielrennen vooral naamsbekendheid en een goede reputatie te verwerven. Vooral de afzet van ‘gewone fietsen’ en bekendheid onder ‘vrouwen op de weg’ zijn daarvoor belangrijk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In Tijdschrift voor Marketing 7 dat deze week verschijnt stelt retail-supportmanager Joost Mol van Giant Benelux erop dat het hem ook steeds beter lukt daar ook nadruk op te leggen (TvM-abonnees lezen het volledige artikel alvast online). Mol, marketingverantwoordelijke in Nederland, wijst erop dat sponsoring in de wielersport daarvoor hoe dan ook van essentieel belang is. 

Tot dit jaar trad Giant echter in het profwielren-mannencircuit niet op als hoofdsponsor, naar verluidt omdat de directie in Taiwan daar weinig voordeel in zag. Tot er eind vorig jaar bij een andere Nederlandse wielerploeg een hoofdsponsorpositie vacant werd. Giant sprong voor de korte termijn in het gat en bespreekt momenteel de mogelijkheden voor een langere verbintenis met Team Giant-Shimano.

Marktleider
Joost Mol: ‘We geven in onze uitingen veel aandacht aan de sportprestaties waarbij Giant betrokken is, maar tevens wordt de link gelegd naar “gewoon” fietsen. Voorbeelden zijn onze tv-commercial waarbij een profrenner wordt ingehaald door twee mensen op een elektrische fiets en onze communicatie via Facebook. Ondanks de nog steeds voortwoedende crisis merken we in de verkoop, dat Giant het goed doet. Sportsponsoring werkt in dit segment goed. Sinds we in 2009 de Raboploeg zijn gaan sponsoren, zijn we ook in Nederland marktleider.’

Giant heeft in het Nederlandse retaillandschap een stevig bereik. Op dit moment zijn er in Nederland 17 Giant Stores, 15 Giant Experience Area’s (winkels met het hele Giant-assortiment) en ruim 400 dealers. Giant ontplooit activiteiten in samenwerking met de retail om de consument te bereiken. Van het beschikbare communicatiebudget gaat gemiddeld 30 procent naar events en nog eens 30 procent naar retailondersteuning. RTV (15 procent), online (15 procent) en print (10 procent) volgen op afstand.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie