Cannes Lions, het internationale 'Festival of Creativity', maakte op 11 december bekend wie de jury's volgend jaar zullen leiden. Nederland levert geen juryvoorzitters. Dit zijn ze, per categorie:
Branded Content & Entertainment: David Lubars, Chief Creative Officer, BBDO Worldwide, Chairman, North America
Creative Effectiveness: Wendy Clark, President, Sparkling Brands & Strategic Marketing, Coca-Cola North America
Cyber: Jean Lin, Global CEO, Isobar
Design:Andy Payne, Global Chief Creative Officer, Interbrand Group
Direct: Judy John, CEO & Chief Creative Officer, Leo Burnett
Film: Tor Myhren, President & Worldwide Chief Creative Officer, Grey
Film Craft: João Daniel Tikhomiroff, Founder, Partner-Director, Mixer, Brazil
Media: Nick Emery, Global Chief Executive Officer, Mindshare Worldwide
Mobile: Joanna Monteiro, Vice President Creative Director, FCB, Brazil
Outdoor: Juan Carlos Ortiz, President & CEO of DDB Latina & Creative Chairman of DDB Americas, Colombia
PR: Lynne Anne Davis, President & Senior Partner, FleishmanHillard Asia Pacific
Press: Pablo del Campo, Worldwide Creative Director, Saatchi & Saatchi
Promo & Activation: Matt Eastwood, Worldwide Chief Creative Officer, JWT
Radio: Paul Reardon, Executive Creative Director, Whybin\TBWA Group Melbourne, Australia
Titanium and Integrated:Mark Fitzloff, Partner and Executive Creative Director, Wieden+Kennedy Portland
De woordvoerster van Cannes Lions, Camilla Lambert zegt dat het wel verklaarbaar is dat Nederland geen juryvoorzitters levert, wat in de afgelopen jaren overigens ook niet het geval was. 'Veel juryvoorzitters bekleden meestal een wereldwijde functie, of ze komen uit landen waar de economie - en dus ook de reclamebusiness - een sterke groei vertonen.'
Maar Lambert zegt dat Nederland altijd wel een goede vertegenwoordiging in de jury's heeft. Vorig jaar namen acht mensen uit Nederland plaats in de verschillende jury's.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!