Filedieren in de regio Rotterdam worden de auto uit gelokt

‘Een uurtje later beginnen? Maar dan mis ik de file’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op billboards en abri’s in Rotterdam en omgeving duikt deze dagen het Filedier weer op met zijn typische tegendraadse teksten: ‘Fietsen? En me zeker zeiknat laten regenen’ en ‘Fietsen? Mij te gezond.’
Het Rotterdamse reclamebureau BVH Identity Driven Advertising ontwikkelde deze nieuwe uitingen in de Filedier-campagne. Opdrachtgever is De Verkeersonderneming, met als doel het aantal auto’s in de file in en rond Rotterdam structureel te verminderen.
Sociale norm verschuiven
De campagne werkt aan het verschuiven van de sociale norm. De norm is dat we in de auto stappen wanneer we dat willen. De auto geeft mensen een gevoel van vrijheid, flexibiliteit, onafhankelijkheid. Deze campagne moet mensen om precies dezelfde redenen een zetje geven om de ingesleten automatismen in het reisgedrag en gebruik van de auto te doorbreken.
Jeroen Kaal, ceo van BVH: ‘Tot nu toe was de campagne gericht op agendasetting en bewustwording. Met deze nieuwe uitingen willen we ook een alternatief, de fiets, onder aandacht brengen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie