Premium

Echt wel, echt niet

Welke actuele campagne valt op in positieve zin, en welke in negatieve? Deze week het Volkshotel versus Iglo.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

ECHT WEL

Na een grondige verbouwing van het oude Volkskrantgebouw opent het Volkshotel op 27 juni officieel de deuren. Omdat het Volkshotel een plek wil worden voor iedereen, trapt het hotel af met een open, interactieve campagne. Hierbij wordt ‘het volk’ gevraagd om totaal lege campagneposters te bewerken. De veelzijdige Steven de Peven is de eerste kunstenaar die een bijdrage levert aan de Volkshotel OPEN campagne.

ECHT NIET

In de categorie: ‘een bericht waar niemand op zit de wachten’ valt de poging van Iglo een momentum te pakken in het WK-geweld. Het merk liet een persbericht maken met de kop: ‘Broodje Visstick dé snack voor bij de wedstrijd’. ‘Super lekker, snel, makkelijk en met zijn oranje kleur dé ultieme snack voor bij de wedstrijd.’ In een filmpje gaan vissticks de strijd aan met chorizoworst. Internationaal zette Iglo Beckham en Posh in met dezelfde boodschap. Al iets geloofwaardiger, maar overtuigend is anders.


premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie