Premium

Echt wel, echt niet

Welke actuele campagne valt op in positieve zin, en welke in negatieve? Deze week Van Gils versus Valess.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Echt wel

Van Gils neemt ‘laat de leeuw niet in z’n hempie staan’ serieus en heeft het Nederlands Elftal in pak gestoken. SSSS & Orchestra maakte een campagne waarin ‘leeuwenfluisteraar’ Kevin Richardson de hoofdrol speelt. Indrukwekkende beelden van de Afrikaanse steppen waar hij speelt, knuffelt en voetbalt met de koningen van de natuur en  Neerlands nationale symbool. En passant benadrukt hij het belang van het behoud van de levensomgeving van de leeuwen. Een win-winsituatie.

;s first: Kevin Richardson playing football with wild lions

Echt niet

Vleesvervanger Valess komt met saucijzenbroodjes en brengt dit onder de aandacht met de ‘Doe ’s gek’-campagne. ‘Hiermee willen we mensen uitdagen om gek te doen en om eens iets anders te proberen tijdens hun snackmoment.’ Duidelijk. In de campagne moeten mensen gek doen om een saucijzenbroodje of andere prijzen te verdienen. Met een soort fruit(sampel)machine die naast een weiland is neergezet, waarvan een ongeloofwaardig moodfilmpje is gemaakt. En via een Facebook like-en-win-actie. Niet gek, maar vooral onvoldoende om mensen te overtuigen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie