Dutch Marketing Awards 2017: de finalisten

Wie winnen dit jaar de belangrijkste marketingvakprijzen?

Op 30 maart reiken NIMA, Adfo Groep, PIM, en MEC de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the year en – natuurlijk - de Marketeer of the Year.

Finalisten Start Up of the Year
Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.

FRAEMd
Koopeenkoe.nl
Matt Sleeps
Naturalicious
Picnic

Finalisten Scale Up of the Year
Deze finalisten hebben de afgelopen jaren aangetoond dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren met een heel sterk concept dat vervolgens merkwaardig in de markt wordt gezet. Het grootste compliment voor de categorie Scale Up is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren. Bij deze finalisten is dat zeker het geval.

Knab
Looye Kwekers
STACH food
Thuisbezorgd.nl
De Vegetarische Slager

Finalisten Marketing Company of the Year
Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien.

G-Star
Hunkemöller
YoungCapital
ING
Zeeman

Finalisten Internal Branding Company of the Year
Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel binnen de eigen organisatie als in de markt. Ze tonen aan dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan. Ze hanteren een consistente aanpak om het merk van binnenuit tot leven te brengen en te borgen in de organisatie.

Hallmark
KWF
ONVZ
Transavia

Finalisten Marketeer of The Year
De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren. Daarbij is de Marketeer of the Year een goede ambassadeur voor het marketingvak.

Jeroen Hubert - IKEA
Pieter Zwart – Coolblue
Thecla Schaeffer – G-Star

De Dutch Marketing Awards zijn gelanceerd in 2015, als dé belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland die betrekking hebben op de gehele marketingstrategie, en worden dit jaar voor de derde maal op deze wijze toegekend. Naast bovengenoemde vijf Marketing Awards wordt op 30 maart ook de Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. Juryvoorzitter Marc van Eck RM over de geselecteerde organisaties: ‘De jury’s zijn er opnieuw in geslaagd een aantal hele mooie finalisten aan te wijzen die illustreren dat een goed geïntegreerde marketingstrategie zoveel meer is dat een mooi logo, een fijne commercial of een slimme actie. Gevestigde marketingorganisaties weten zich steeds sterker te profileren. Het belang om sterke merken ook binnen de eigen gelederen waar te maken wordt steeds vaker herkend. Met nieuwe concepten worden succesvol nieuwe markten gecreëerd en opnieuw zijn er lanceringen van veelbelovende ideeën en bedrijven die met een uitgekiende marketingstrategie het verschil maken.’

De top van marketing Nederland is bij de Dutch Marketing Awards aanwezig. Er zijn .

Early birds betalen 159 euro voor een kaartje euro, early bird-abonnees op Tijdschriftt voor Marketing, Adformatie en Communicatie betalen 119 euro, net als NIMA, PEC en/of MAN-leden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie