De jury van de SAP-PIM Marketing Wetenschapsprijs heeft zich de afgelopen weken door vele
scripties en proefschriften geworsteld, en is tot drie nominaties gekomen:
- Understanding Consumer Reactions to assortment unavailability
(Dr. Laurens Sloot, Universiteit van Rotterdam).
Het proefschrift van Sloot gaat over de reacties van consumenten in het geval producten in supermarkten niet beschik-baar zijn. Onderzocht zijn niet alleen de reacties wanneer producten tijdelijk verwijderd zijn maar ook als deze permanent uit het assortiment zijn genomen.
Het proefschrift is overigens als pdf in te zien op de EFMI-site.
- From paper-and-pencil to screen-and-keyboard
(Dr. Elisabeth Deutskens, Universiteit van Maastricht).
Deutskens heeft onderzoek gedaan naar de kritieke succesfactoren van online marktonderzoek. Zij vergelijkt in haar proefschrift traditioneel marktonderzoek versus internet gebaseerd marktonderzoek in zowel B-to-B als B-to-C toepassingen.
Een samenvatting is hier te lezen, de gehele teksthier.
- Brand Search
(Dr. Ralf van der Lans, Universiteit van Tilburg).
Het proefschrift van Van der Lans gaat over hoe consumenten producten vinden in het winkelschap. Met behulp van een technologie gebaseerd op oogbewegingsanalyse is onderzoek gedaan naar het zoekgedrag van consumenten. Tevens is gekeken hoe bij de ontwikkeling van verpakkingen rekening kan worden gehouden met het zoekgedrag van consumenten.
En ook de 168 pagina's van dit onderzoek zijn na te lezen: arno.uvt.nl
Voor meer informatie (datum en plaats uitreiking) verwijs ik naar marketing-online.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!