Het veldwerk voor onze jaarlijkse Grote Marketing Enquete is gestart. Samen met partner Trendbox brengen we de grootste kansen en uitdagingen voor marketeers in kaart. Dit jaar alweer voor de 17e keer. Daarmee is deze enquete het langstlopende marketingonderzoek van Nederland.
Vorig jaar
Terugkijkend op 2015 was het vooral een jaar van doorpakken. Proberen om op nieuwe en andere manieren de klant te bereiken. En we zagen dat het accountability-korset een beetje losser is gaan zitten. Er kwam weer wat meer ruimte voor creativiteit.
Maar er waren ook zorgen. De gereedschapskist voor nieuwe marketingklussen bevatte opeens wel heel veel nieuwe tangen en sleutels. En er was vorig jaar te weinig kennis in huis om al die nieuwe technologieën goed in te zetten. Kennis bijhouden, het blijft lastig. En hoe bewijs je je meerwaarde bij een strategische heroriëntatie? Maar marketeers hadden er ook vertrouwen in dat ze super-relevant zijn voor de organisatie. De helft verwachtte in 2015 dat het belang van marketing in de boardroom alleen maar zou toenemen. Je kunt het hele onderzoek hier trouwens teruglezen.
Maar hoe zit het dit jaar? Ik ben benieuwd. Doe je dit jaar ook (weer) mee?
De uitslag vind je dit najaar terug in Tijdschrift voor Marketing, en wordt door Goos Eilander van Trendbox toegelicht op het Grote Marketing Congres, op 1 november in het Amsterdamse Concertgebouw. Ook iets om naar uit te kijken.
Alvast bedankt voor je deelname!
Beeld: Stock.xchng
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!