Die van de andere kant ...

Ik zal het maar eerlijk zeggen: van de meeste journalisten die het communicatievak ingaan, ben ik niet zo onder de indruk. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar doorgaans hebben ze niet veel meer te bieden dan een vlotte pen en/of babbel, een snel opdrogend netwerk en wat obligate opmerkingen in de trant van 'zo werken de media'. Ik snap overigens wel waarom ze de overstap willen maken. Het betaalt beter, lijkt eenvoudig en je bent verlost van de dagelijkse chaos die redactie heet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar waarom maakt eigenlijk niemand de omgekeerde overstap, vanuit communicatie naar de journalistiek? De eene helft van ons wil toch wel eens een keer af van die platte commercie en iets wezenlijks bijdragen aan de maatschappij. De andere helft is zo eindelijk af van de ambtenarij en zou zich wellicht eens openlijk kritisch op willen stellen.

Zitten we in een gouden kooi? Is het vijandbeeld te sterk? Of durven we gewoon niet. Journalistje spelen, dat kan toch iedereen ...?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie