Dat blijkt uit het Europees consumentenonderzoek in 12 landen, ‘Most trusted brands’, van Reader’s Digest.
Aan dit onderzoek doen elk jaar doen circa 25.000 Reader’s Digest-lezers uit 16 Europese landen mee. Ze worden gevraagd om (spontaan) het meest betrouwbare merk te noemen in ruim 30 productcategorieën. De winnaars mogen een jaar lang het Trusted Brands-logo gebruiken.
De Nederlandse ranking dit jaar laat zogezegd enkele verschuivingen zien. Naast de eerste posities die Samsung, VW en Ziggo op hun terrein innamen, heeft Bisolvon dit jaar Natterman van de eerste plaats geknikkerd als de meeste betrouwbare hoestdrank.
In Europa als geheel blijken de drie meest vertrouwde merken: Nivea,Visa en Canon.
Ook werd onderzoek gedaan naar de lokale, landelijke voorkeuren. Hier komt naar voren dat we nationale merken als bol.com, Albert Heijn. Kruidvat en Hans Anders het meest betrouwbaar vinden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!