De gemeente Den Haag is vandaag uitgeroepen tot winnaar van de Reputatiemanagement Award 2014. Volgens juryvoorzitter Peter Kerkhof kreeg de hofstad de prijs onder meer omdat de gemeente 'zichzelf en Nederland nadrukkelijk op de wereldkaart gezet met de Nuclear Security Summit. Maar ook op andere kleinere dossiers heeft zij met oog voor de vaak tegengestelde belangen van betrokkenen de juiste afwegingen gemaakt'. De afgelopen maand hebben 618 reputatieprofessionals gestemd op een van de vijf door een onafhankelijke jury gekozen finalisten: ONVZ Zorgverzekeraar, Natuurmonumenten, gemeente Den Haag, &samhoud of De Rechtspraak.
Na een spannende laatste week, waarin de finalisten elkaar op de hielen zaten, is de gemeente Den Haag er volgens reputatieprofessionals het afgelopen jaar het best in geslaagd de reputatie onder een brede groep stakeholders te verbeteren. Joost Galema gaf namens de winnaar van vorig jaar – Vodafone – de wisselbokaal door aan Ernst van den Berg van de gemeente Den Haag.
Een opvallend verschil ten opzichte van vorig jaar is dat vier van de vijf finalisten opereren binnen de publieke sector.
Het is de tweede keer dat de Reputatiemanagement Award is uitgereikt. De initiatiefnemers Motivaction, Duijvestijn Communicatie & Reputatie (DCR) en StakeholdersLab vonden het noodzakelijk een alternatief te bieden voor de vele awards die er al zijn op het gebied van reputatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!