Crowdsourcend je identiteit bepalen

Samen met je klanten bepalen hoe je nieuwe boekwinkel er uit moet zien gaan: dat is pas een mooie vorm van crowdsourcing. Een boekwinkel die ontstaan is uit de noodgedwongen fusie van twee boekwinkel-ikonen: De Slegte en Selexyz. Of liever De Slegte en Scheltema, Donner, Verwijs, Gianotten, Dekker, Scholtens, Kooyker om maar wat namen van lokale topboekwinkels te noemen die later onder de paraplu van het nooit echt door het publiek omarmde 'Selexyz' opereerden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar die fout willen de mensen van ProCures die achter de nieuwe combinatie staan niet nog een keer maken. Via een en een worden aan boekliefhebbers allerlei vragen gesteld die uiteindelijk moeten leiden tot de boekwinkel 3.0. Met een nog te bepalen nieuwe naam. In de tussentijd is het logo een vraagteken, symbool voor de gestarte dialoog.

Een mooie en gedurfde operatie. Nou zijn boekwinkels voor veel liefhebbers natuurlijk een intellectueel baken in een verplattende maatschappij en zal de bereidheid om daar over na te denken vele malen groter zijn dan bijvoorbeeld een keten van schoenenwinkels.

Maar een dergelijke aanpak kan misschien voor ons vak een mooie case opleveren van een succesvol 'heruitvinden' van de eigen identiteit.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie