CDA wil einde campagne Voedingscentrum

Het CDA wil dat er snel een einde gemaakt wordt aan de campagne ‘een kip of varken kan niet kiezen, jij wel!’ van het Voedingscentrum.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens de christen-democraten geeft de campagne een eenzijdig beeld, door de nadruk te leggen op mogelijk negatieve gevolgen voor het voedsel als gevolg van het houden van dieren in een kleine ruimte. De CDA-Tweede-Kamerleden Joop Atsma en Ger Koopmans wijzen erop dat er ook onderzoeken zijn die aantonen dat meer ruimte voor dieren kan leiden tot een grotere kans op dierziekten en op de aanwezigheid van dioxinen of salmonellabesmettingen.

Het Voedingscentrum wil met de campagne consumenten juist ervan bewust maken dat zij met hun keuze voor voedsel kunnen laten zien wat ze belangrijk vinden voor het welzijn van dieren. Het Voedingscentrum wordt gefinancierd door de ministeries van Landbouw en Volksgezondheid.

Patricia Schutte van het Voedingscentrum zegt in de Volkskrant verbaasd te zijn over de kritiek. ‘Het is onze taak om consumenten te informeren over gezondheid, veiligheid en kwaliteit, en ze bewust te maken van de keuzen die ze maken. Dierenwelzijn is een van de factoren daarbij. Wij stimuleren de consument niet om welke soort vlees dan ook te kopen, we willen alleen informatie verstrekken.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie