'C1000 helpt imago vlees om zeep'

C1000 helpt het imago van vlees en vleeswaren om zeep, zegt voorzitter Ruud Bakker van de Vereniging van Keurslagers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hij doet zijn uitspraken in het vakblad Meat & Meal: vlees moet een kwaliteitsartikel zijn‘. De Keurslagersvoorzitter denkt dat door met vlees te stunten, het imago ervan wordt afgebroken: ‘niemand is hier bij gebaat, ook de consument niet.’

De supermarktketen is vanaf begin februari aan het stunten geslagen met vlees. Het biedt onder meer een ‘zak vol vlees voor een tientje’ aan. In een dergelijke zak treft de consument een vleesassortiment aan waar normaal gesproken bijna twintig euro voor moet worden neergeteld. Het valt niet te verwachten dat C1000 zich iets aantrekt van de Keurslagerscorps, eerder trok het zich al niets aan van de radiocampagne van Wakker Dier tegen de prijsstunts met vlees.

Retailcommunicatiespecialist Rob Benjamens laat in een reactie aan Adformatie weten niet te verwachten dat het stunten met vlees een negatief effect heeft op het merkimago van C1000: ‘met goedkoop vlees keert C1000 terug naar de roots’. Hij ziet de vleesstunts als een goede manier voor C1000 om marktaandeel te behouden en uit te bouwen.

Bron: Meat & Meal online

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie