Het idee volgt uit het BVA-standpunt ‘minder, maar betere reclame’, zoals geformuleerd door voorzitter Jan Driessen. Denie: ‘Mijn droom is dat gedurende een half jaar de zaterdag reclameluw is. De BVA steunt me, ik zoek nu een klein groepje adverteerders om te beginnen. Dat zijn de believers, maar iedereen vindt dat het te veel is.’
Michel van der Voort, directeur van Spot, zegt dat de zenders niet warmlopen voor het idee omdat de discussie bij adverteerders niet leeft. ‘In de gesprekken tussen zenders en adverteerders is het belangrijkste onderwerp nog altijd de prijs.’
Ton Rozestraten, commercieel directeur RTL en voorzitter van Spot, staat niet afwijzend tegenover het idee. Dat de kosten niet (geheel of gedeeltelijk) bij de zenders neergelegd kunnen worden, blijkt ook duidelijk uit zijn woorden: ‘We gaan het gesprek graag aan en zijn geïnteresseerd hoe de BVA denkt over uitwerking en prijsstelling.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!