Burning Ice: het nieuwe woordvoeren

‘Zeker, woordvoering is door de komst van social media veranderd, maar het vak is niet totaal veranderd. Wil je een verhaal of issue in de knop nog enige duiding geven, dien je snel te reageren en continu te monitoren. Een bericht, waar of niet, is gemakkelijk te verspreiden – dus moet je onmiddellijk bij de bron kunnen reageren. Later in het proces ingrijpen is ondoenlijk. Dan heeft de olievlekwerking van de social media zijn werk al gedaan en zijn zaken nog moeilijk te nuanceren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Had je vroeger als woordvoerder tijd om een statement op te stellen en het nieuws te doseren, nu moet je gelijk vanaf het begin helderheid geven. Ik vind dat je inzage moet geven in het proces dat je als woordvoerder doorloopt, zodat mensen snappen dat je zaken wel of niet kunt bevestigen. Aegon is begonnen met Twitter omdat je daarmee snel ziet wat social media voor je kunnen doen. Daarnaast volgen we door middel van een monitorprogramma het volledige web, waardoor wij, indien nodig, kunnen reageren op blogs, fora en Twitter. Ook heeft Aegon een eigen blog waarop alle social media-inspanningen gebundeld worden. De inzet van social media levert een bijdrage aan het doel van het bedrijf: fans creëren door een eerlijke dialoog.’

Claudia den Braber geeft de workshop 'het nieuwe woordvoeren' op ons congres: Burning Ice. The Case. Zie: .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie