De Bewust Onbeschonken Bestuurders vliegen nogal vaak uit de bocht, zo blijkt. De vraag is: rechtvaardigt deze 5% de zware Je bent top Bob mediacampagne?
Of is die campagne er alleen, omdat hij gefinancierd wordt door de de gezamelijke producenten van bier, wijn en gedistilleerde dranken en Koninklijke Horeca Nederland?
Op deze manier proberen zij Minister Hoogervorst's donquichoteske anti-alcohol strijd te temperen, zodat er in café's alleen een rookverbod komt. En geen alcoholverbod.
Als we mensenlevens willen besparen, en dat willen we, dat moeten we onze communicatiepijlen beter inzetten. Bijvoorbeeld op de 95% die de meeste ellende veroorzaakt: de roekelozen. Wellicht de roekeloze notoire niet-drinkers.
Maar ja, overheid... wie laat je zo'n campagne financieren?
Toch maar de autoindustrie aanspreken op hun verantwoordelijkheid? Met als stok achter de deur de snelheidbegrenzer ingesteld op 60 km p/u. En dan 'n campagne met pakkende slagzin natuurlijk: Geen drank maakt meer kapot dan je lief is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!