Hoe gevaarlijk kunnen blogs zijn voor de reputatie van een merk?
Uit Brits onderzoek blijkt dat twee op de drie bedrijven niet alert is op eventuele reputatieschade die ontevreden bloggers kunnen aanrichten (zie het nieuws op www.communicatie-online.nl). Wie het volledige artikel leest (zie www.mediaguardian.co.uk), merkt dat de meningen over die vraag sterk uiteenlopen. De pr-manager die blogs negeert, ‘is even a bigger fool than the those who think that blogs change everything,’ aldus Bruce Marshall, van het Britse technology pr-bureau Bruce Marshall & Associates.
Hill and Knowltons UK vice-president Joel Cere, vindt zelfs dat het checken van blog-posts een voorwaarde is voor geslaagd crisis management. Maar Neil Boom, PR baas van het financiële pr-bureau Gresham PR, vindt dat we niet moeten overdrijven. "Why are blogs any different from any other form of company pressure or mad crank? If companies waste their time trying to deal with bloggers they will tie themselves up in knots".
Wie heeft er gelijk? Wordt het blog zwaar overschat? Of is hier sprake van een reëel gevaar?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!