Afgelopen maandag introduceerde topmodel Kate Moss haar eigen collectie voor de Londense kledingwinkel TopShop. De actie liep uit op een deceptie. De kleding was ordinair, van zeer slechte kwaliteit en te duur.
Toch schreven de modeglossies vol lof over de collectie. Hoe kan dit, vraagt Daily Mail-fashioncolumniste Liz Jones zich af.
Beroemdheden die menen te kunnen ontwerpen: het is volgens haar een hype die volledig uit de hand is gelopen.
En het is niet alleen TopShop: ook de H&M-collectie van Madonna was van een dusdanige kwaliteit dat je je kunt afvragen of kledingretailers hun klanten nog wel serieus nemen...
Het pr-circus in Londen kon in ieder geval niet verhullen dat de kwaliteit van de Moss' kleding nogal te wensen over liet.
Duizenden jonge vrouwen kwamen op de kleding af, stonden uren beleefd in een lange wachrij, maar verlieten vervolgens teleurgesteld weer het pand vanwege 'tacky outfits and inflated prices'.
Liz Jones was niet op het VIP-feestje maar stond samen met de jonge vrouwen in de rij voor de kledingitems. Haar conclusie: Het tijdperk van 'beroemdheden die menen te kunnen ontwerpen' is nu echt voorbij. Marketeers schieten volgens haar met dit soort acties hun doel volledig voorbij.
Hier kun je haar uitgebreide verslag lezen.
Jones vraagt verschillende vrouwen de volgende dag om een reactie: iedereen blijkt zwaar teleurgesteld in hun nieuwe brandgevaarlijke outfits. En men voelt zich in de maling genomen. Dit kan toch niet de bedoeling van Topshop zijn geweest...
Toch lees je volgens Jones in niet één glossy iets negatiefs over deze collectie, bang als de bladen zijn voor een daling van de advertentie-inkomsten. Of nog erger, dat Kate niet meer op hun cover zal staan...
Jones voegt tevens een mooie illustratie toe van 'echte' vrouwen die de kleding van Kate Moss showen. Bij deze!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!