Het organisatieadviesbureau verricht jaarlijks onderzoek naar marketingtrends. Ook ‘contentmarketing’ en ‘authenticiteit’ zijn veel genoemd als onderwerp waar veel marketeers zich in 2014 op zullen richten.
In totaal vulden 360 deelnemers begin dit jaar de enquête in. 22% van hen heeft een directiefunctie of is werkzaam op commercieel managementniveau. Iets minder dan een derde van de deelnemers aan het onderzoek is in functie marketingmanagers of marketingspecialist.
Op nummer 4 is ‘Big data’ aan een opmars begonnen, een trend die ook in november 2013 werd genoemd in de Nationale Marketingenquête. ‘Storytelling’ handhaaft zich in het Berenschot-onderzoek op plek 5. Ook ‘innovatie en idee-generatie’ en ‘accountability’, worden veel genoemd. ‘Social media’ is gezakt van plek 2 naar plek 9 ‘Mvo’, vorig jaar nog goed voor de achtste plek, zakt nu naar plaats 15.
‘Het doel is om de klant centraal te stellen en dit tastbaar maken door de juiste content te leveren. Door grote hoeveelheid data te verzamelen en te analyseren verwachten marketeers dit jaar een eind te komen’, stelt Rob Lindner van Berenschot.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!