Ahold Delhaize kiest Edelman als mondiaal bureau

Ahold Delhaize heeft Edelman gekozen als mondiaal bureau voor geïntegreerde communicatie. Edelman zal Ahold Delhaize ondersteunen bij het ontwerp en de invoering van de communicatiestrategie, inclusief investor relations, volgend op de omvangrijke fusie van Ahold en Delhaize Group in 2016.

Pitch gewonnen

De samenwerking is de uitkomst van een competitieve pitch. Het werk zal worden geleid vanuit het Amsterdamse kantoor van Edelman met ondersteuning van onder andere de Brusselse, Londense, en New Yorkse kantoren in het wereldwijde netwerk van Edelman.

Ambitieus

Charles Davis, Senior Vice President Global Communications bij Ahold Delhaize, zegt in het persbericht over de samenwerking dat Edelman vooral is gekozen ‘vanwege de ambitieuze benadering van geïntegreerde communicatie’.

Davis: ‘Die benadering matcht met onze aspiraties voor Ahold Delhaize bij de implementatie van onze Better Together-strategie, die gericht is op bepalende lokale merken in 11 landen.’

Verdiend

Arent Jan Hesselink, General Manager van Edelman Amsterdam, onderstreept het belang van een geïntegreerde benadering voor strategische communicatie: ‘Bij Edelman geloven we dat aandacht, vertrouwen en reputatie het meeste betekenen wanneer het ‘earned’ is.'

FOTO: ANP JERRY LAMPEN

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie