Zalando, dat zich in zijn campagnes vanaf de herfst van 2019 neerzet als merk dat zich uitspreekt voor diversiteit, gaat ook in zijn lentecampagne weer vol op het orgel van diversiteit, inclusie en empowerment. In de campagne 'Voor nu en altijd', zien we mensen die zichzelf durven te zijn en opkomen voor hun waarden. Zalando: 'Met de campagne willen we de dialoog over kernwaarden zoals diversiteit, inclusie en empowerment stimuleren – waarden die mensen wereldwijd inspireren en aanmoedigen om hun kijk te verbreden op onderwerpen zoals genderfluïditeit en body positivity.
In de campagnevideo spelen activisten uit de hele wereld een rol. Onder hen zijn danser, acteur, model en voorvechter van diversiteit en inclusie Luc Bruyere, die volgens Zalando consequent de idealen van de mode-industrie heeft uitgedaagd.
Verder zien we in de film: 'Yann Horowitz, een openlijk homoseksuele skateboarder en LGBTQI+-activist en voorvechter van body positivity Yolisa Mqoco. De hero film kreeg een exclusieve track, geschreven en geproduceerd door de opkomende Britse queer rapper Mista Strange, die ook in de film te zien is. Voor de hero film werden twee regisseurs – de doorgewinterde regisseur Terence Neale en Generatie Z-regisseur Emilie Badenhorst – aan elkaar gekoppeld, om de campagnethema’s rond een open dialoog te weerspiegelen.'
De 360°-campagne is tot stand gekomen in samenwerking met creatief bureau Anomaly Berlin en wordt uitgerold in alle 17 Europese markten waarin Zalando actief is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!