Coöperatie VGZ start een nieuwe campagne die de aangescherpte purpose van het merk tot leven moet brengen: ‘Samen werken aan een gezonder Nederland met toekomstbestendige zorg voor iedereen.’ De campagne is ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Dear.
De coöperatie, die 280 jaar geleden opgericht is, stelt dat het de purpose waar wil maken door sámen te werken. In de campagne toont het merk daarom dat VGZ met artsen, zorgverleners, patiëntenorganisaties, de politiek, werkgevers, mantelzorgers én de eigen leden voorop loopt om die ‘toekomstbestendige zorg elke dag een stukje dichterbij te brengen’.
Purpose en pay off
Chief member officer bij Coöperatie VGZ Frank Elion vertelt dat de campagne laat zien dat de organisatie zichzelf opnieuw heeft uitgevonden: ‘We zijn de ‘coöperatie voor gezondheid en zorg’ geworden. ‘Onze purpose staat daarbij centraal. We willen, met onze partners en leden, daarin voorop lopen, de aanjager zijn. Vandaar ook onze nieuwe pay-off: ‘Voorop in gezondheid en zorg. Voor iedereen’.
Volgens Elion geeft de campagne de pay off verdere betekenis aan de hand van de merkwaarden: ‘Menselijk, vooruitstrevend, optimistisch en verantwoordelijk’.
De commercial
Maatschappelijke rol
VGZ, dat handelt zonder winstoogmerk, legt uit dat er in de campagne concrete klantvoordelen worden gekoppeld aan de maatschappelijke rol van de coöperatie. ‘Een combinatie van zogenoemde ‘we-benefits’ (voor een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen- en ‘me-benefits’ (wat VGZ concreet voor de verzekerde doet).
Gedacht moet dan worden aan initiatieven zoals het mogelijk maken dat artsen meer tijd aan hun patiënt kunnen besteden. Of bijvoorbeeld digitale oplossingen waardoor mensen thuis sneller kunnen herstellen terwijl ze in goed contact blijven met de arts.
Oproep en campagne-uitrol
Uiteindelijk roept VGZ iedereen op om mee te doen: ‘Want door je bij VGZ te verzekeren, help je direct mee om de goede zorg voor alle Nederlanders te behouden.'
De campagne wordt uitgerold op tv, radio, online en ondersteund door native en display advertenties, branded content en online radio.
Lees ook: UMC Utrecht lanceert wervingscampagne gericht op 'vernieuwing'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!