Te goed om waar te zijn: de 1 april-grappen van Nederlandse merken

Hieronder vind je een selectie van wat Verse Reclame (blog over inhakers en newsjacking) de leukste 1-april-grappen vond dit jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De beste 1-april-grappen zijn vaak een beetje too good to be true. Wat dacht je van , waarmee je met één druk op de knop luiers, wasmiddel en scheermesjes bestelt. Hoe relaxed zou dat zijn! Ook de Nederlandse merken hebben weer hun best gedaan om ons in hun introducties te laten geloven. Hieronder vind je een selectie van wat de leukste 1-april-grappen vonden dit jaar.

Coolblue
Coolblue plaatste . "Wat je op verjaardagen vertelt wat je doet: ”Die warme gloed die je voelt als je je pakketje in je armen sluit? Daar zorg ik voor!” Een feelgood grap die heel goed past bij het merk en daardoor erg geloofwaardig was. En waarover je je niet bedonderd of teleurgesteld voelt als je erachter komt dat het toch niet waar is.

 

HEMA
Absoluut te goed om waar te zijn: nog wel althans. De DIY-kit 2.0 om zelf je tompoucen te printen.

 

Stabilo
Met de Stabilo Animo maak je eenvoudige de mooiste  animaties, zonder dat je weken bezig bent met tekenen. Met de “patented button” breng je elke afbeelding tot leven. Start animating like a pro!

Grolsch
Grolsch is bezig met het aanleggen van een 40 kilometer lange ondergrondse bierleiding van Enschede naar Lichtenvoorde, waar het Zwarte Cross festival wordt gehouden. De motivatie van de bierbrouwer is: “Door deze innovatie hoeft Grolsch veel minder vrachtwagens de weg op te sturen. Dat is natuurlijk goed voor het milieu.” Too good to be true? Zeker voor de Twentenaren die Grolsch hebben gebeld of ze zelf ook op de leiding aangesloten konden worden.

Hunkemöller
Ook te goed om waar te zijn, dit bikinibroekje met bijzondere uitsnede. Althans, als de draagsters ervan allemaal zo’n mooi figuurtje hebben.

 

Update: 1 april, kikker in je ….! Uiteraard gaan wij deze broekjes niet verkopen ;) Watch your back! Dit wordt dé trend op het strand. Binnenkort verkrijgbaar. Wat vind je ervan?

Posted by on

 


Over Gonnie Spijkstra
Gonnie&;s uit de hand gelopen voor inhakers begon toen prinses Amalia werd geboren en ze haar eerste scriptie over inhakers schreef. En zo gefascineerd is ze nog steeds. Gonnie werkt als product manager social bij TMG. Ze houdt van hard lachen en bier drinken - het liefst in die combinatie. En ook van dochter Jente, roze haar, adidas-slippers, Toffifees, Amsterdam en haar huis in Westerpark. Last but not least: ze raakt opgewonden van trending topics.

 

Lees ook het gastblog van Hidde Tuinstra over merken die inhaken op 1 april: ;Is 1 april door bedrijven eigenlijk nog wel leuk?&;

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie