Premium

Sunweb neemt afscheid van 'Effie-winnaar' Harry

De reisorganisatie wil werken aan zijn kwaliteitsimago.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is verantwoordelijk voor de nieuwe merkcampagne en herpositionering.

Met de campagne &;Fijne vakantie&; wil Sunweb alle zintuigen van het vakantiegevoel prikkelen. Daarmee wil de reisorganisatie laten zien dat het premium vakantiegevoel dichtbij komt door een betaalbare prijs.

Dat betekent dat Sunweb afscheid neemt van de campagne ‘Harry’, met een hoofdrol voor de twee Amsterdamse kakkers Herman en Marina. De campagne heeft voor veel bekendheid gezorgd en werd in 2014 bekroond met een .

De vernieuwde positionering moet Sunweb in een rijtje plaatsen met zogenoemde ‘massclusivity merken’ als H&M, Nespresso en Ikea. Die strategie wordt ondersteund met de lancering van drie nieuwe labels: Sunweb Secrets, Sunweb Excellent en Sunweb Xperience. Met de verschillende labels wil de reisorganisatie een specifiek vakantie-assortiment aanbieden voor een &;Sunweb-prijs&;.

De nieuwe campagne is vanaf deze week online en op televisie te zien.

Voor de fans nog één keer Harry:

Credits &;Fijne vakantie&;
Bureau: N=5
Creatie: Lukas van de Ven, Zwier Veldhoen
Strategie: Marc Oosterhout
Account: Judith Lavalette, Yoeri Kastelein
RTV producer: Linda Kiphardt
Traffic: Irmgard van der Weele
Regisseur: Peter Hebbing
Camera: Wouter Westendorp
Editor:Taco Arts
Postproduction: The Ambassadors
Geluid: The Ambassadors
Online productie: The Online Company / Q-ban        
Muziek: Xavier Rudd – Follow the Sun
Verantwoordelijk bij klant: Hidde van der Louw, Nicolette Burger, Judith van Eyck

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie