Overslaan en naar de inhoud gaan

Suiker uit Sprite leidt tot dik 4 procent groei

900 duizend kilo minder suiker en een omzetstijging van 4,4 procent. Volgens Coca-Cola Nederland is de vernieuwde Sprite een succes.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Precies een jaar geleden herintroduceerde Coca-Cola Nederland (als eerste in de wereld) de suikervrije variant Sprite Zero onder de naam Sprite. Daarmee zette het concern een punt achter de verkoop van suikerhoudende Sprite. Het merk verdween niet, bleef zelfs letterlijk bestaan, maar dan om de variant zonder suiker - en dus zonder calorieën - te verkopen. Dat product staat nu – een jaar later - nog steeds in het schap onder de naam Sprite Zero.

related partner content for mobile comes here

Suiker
Coca-Cola Nederland maakt nu de rekening op en becijfert dat de (her)introductie een caloriereductie van 4,2 miljard calorieën heeft opgeleverd. Dat wil zeggen dat er 35 miljoen porties (250 ml) geconsumeerd zijn. Dat is de equivalent van 900 duizend kilo suiker.

Groei
De vernieuwde frisdrank Sprite realiseerde afgelopen jaar een volumegroei van 4,4 procent, zegt Coca-Cola Nederland. Het baseert zich daarbij op ex-factory, gemeten in van week 11 tot en met 52 2017. De fabrikant: ‘Ruim 1 miljoen Nederlandse huishoudens hebben de vernieuwde Sprite gekocht sinds de herlancering, een toename van 25 procent ten opzichte van vorig jaar’ (bron: GfK, Relaunch Tracker P1 2018).

Nieuw: Sprite komkommer
Coca-Cola Nederland kwam eerder al met de smaakvarianten munt en cranberry. Vanaf 26 maart wordt een nieuwe smaak aan het portfolio toegevoegd: Sprite met een vleugje komkommer. In een toelichting zegt Coca-Cola Nederland: ‘Sprite komkommer is groen en fris, één van de sterkst groeiende smaken binnen de trend van refreshment.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in