De kaarten van $10 en $25 bieden (op een commerciële manier) de mogelijkheid om upgrades voor de games te kopen.
Eind 2009 werd er 180 miljoen dollar geïnvesteerd in Zynga en nu wordt duidelijk hoe men die investering verwacht te laten renderen!
De kaarten bieden een alternatief voor mensen (lees kinderen) die geen credit card kunnen krijgen.
De games van Zynga bereiken maandelijks meer dan 235 miljoen gebruikers waarvan er 67 miljoen dagelijks actief zijn in hun games.
Op FarmVille komen maandelijks meer dan 82 miljoen bezoekers.
De visie van Zynga is dat dit soort casual games mensen bij elkaar brengt en in die zin dus met name een sterke sociale functie hebben. Om een voorbeeld te geven (voor mensen die FarmVille niet kennen of spelen): het doel van deze game is om door middel van het ploegen van een stuk land diverse granen, planten en bomen tot bloei te laten komen. Je kunt ook vrienden uitnodigen om als 'buren' ook een volkstuintje naast jou te openen. Vervolgens kun je elkaar helpen je tuintje bij te houden (sociale functie), te bemesten en kun je elkaar andere gunsten verlenen door bijvoorbeeld een gans of koe te schenken (dit is allemaal gratis). Uiteindelijk is het doel voor elke speler een zo mooi mogelijke tuin / akker op te tuigen compleet met een boerderij, vogelverschrikker, fruitbomen, etc.etc. Nieuwe upgrades kun je niet zomaar aanschaffen, maar moet je bij elkaar sparen door wekelijks (of soms dagelijks) je 'crops' te oogsten. De punten die je verdient met het verkopen van je 'crops' kun je vervolgens gebruiken om mooie upgrades te kopen. Maar als je niet wekenlang wil ploegen en zwoegen kun je ook d.m.v. Paypall, creditcards en nu dus ook 'prepaid-cards' extra's gewoon afrekenen met echt geld!
Welcome to the ingame-economy of micro transactions.
Een uitgebreidere beschrijving staat straks in mijn boek 'Laat met je Merk spelen' dat naar verwachting eind mei beschikbaar zal zijn (...einde reclame... sorry ;-)
Voor de hongerige lezer hou ik ook een blog bij over de mogelijkheden van games als marketingmiddel op www.gamingandbranding.com
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!