De campagne werd ontwikkeld door Brandboost by Divimove en Towel Media.
Jong, maar ervaren kapitein
Begin januari maakte Iglo bekend met de vacature voor de functie van ‘één van Nederlans meest geliefde ambassadeurs’ op zoek te zijn naar een nieuwe kapitein.
Op de laatste selectiedag kregen 30 Kapitein Iglo-kandidaten een aantal opdrachten om de kinder- en vakjury te overtuigen. Uiteindelijk maakte Florian Dirkse (38) de meeste indruk met een persoonlijke sollicatie per flessenpost en visstick.
Voor Dirkse is de baan als kapitein niet helemaal nieuw: in 2009 vertrok hij met goede vriend Arjen voor een twee jaar lange zeiltocht rond de wereld om aandacht te vragen voor de gezondheid van de oceanen. Deze reis is gedocumenteerd in de 8-delige AVRO televisieserie Zee, zout en zeilen.
Beschermer van de ‘gouden vissticks’
Vandaag introduceert de kapitein zichzelf met een flitsende online video. Hierin gaat de Dirkse freerunnend achter ‘de boeven’ en weet hij de inbraakpoging te verijdelen.
Om rond de ‘verse’ Kapitein Iglo meer bekendheid te genereren, mochten de vloggers GekkeMarkie, Dezeplek en HanniHanna achter de schermen kijken en zijn hun bevindingen binnenkort te zien op hun eigen YouTube-kanalen.
Credits
Bureau: brandboost by Divimove
Casting: 2twintig
Productiemaatschappij: Towel Media
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!