Nicole Freid zal ook toetreden tot het management team van Hak. Vanaf april was zij al ad interim eindverantwoordelijk voor de nieuwe positionering en de merkcampagne met Ronald Koeman vorige maand van start ging.
'Het is geweldig te kunnen werken met een iconisch en authentiek Hollands merk als HAK,' aldus Freid. Het afgelopen jaar hebben we met het hele team de nieuwe positionering uitgewerkt waarbij we als merk het domein van de Hollandse maaltijd willen gaan claimen.'
De nieuwe missie van Hak is om het marktaandeel binnen de avondmaaltijd bij Nederlandse gezinnen te vergroten. Ook zal de nadruk meer op 'lekker' komen te liggen. Freid: 'Nederland weet al dat HAK versverwerkte groenten rechtstreeks van het land in een glazen pot stopt, maar nu gaan we helpen bij het bereiden van doordeweekse maaltijden en dus het accent leggen op lekker. Voor mij is dit een geweldige marketingmissie.'
Nicole Freid studeerde aan de International School of Economics in Rotterdam en aan de Ecole Superieure de Commerce Bordeaux. De afgelopen zes jaar was zij, eveneens op ad-interim basis, in diverse marketing- en managementrollen actief voor Mars Nederland. Daarvoor werkte zij voor Spadel Nederland, Spadel Benelux, Beiersdorf en L’Oréal.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!