Mobile advertising nam in 2013 11,5 procent van de totale digitale advertentie-uitgaven voor zijn rekening.
Vorig jaar groeide het met 128,5 procent in vergelijking met 2012.
Volgens eMarketer, die zich op cijfers van IAB Europe n IHS baseert, is het de eerste keer dat de groei dubbele cijfers laat zien.
Online video advertising groeide ook sterk met 45,4 procent naar 1,19 miljard euro - de eerste keer dat dit bedrag boven de één miljard uitkomt.
De uitgaven aan search blijven het hoogste: 13,4 miljard in 2013, een stijging van 13 procent.
Groot-Brittannië heeft de grootste markt wat betreft online advertentie-uitgaven: 9,8 miljard dollar in 2013, met een verwachting van bijna 15 miljard in 2018.
Nederland staat op de vijfde plek: 1,67 miljard dollar in 2013, dat waarschijnlijk naar 2,24 zal groeien in 2018.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!