Mobile advertising groeit met 128,5%

De totale uitgaven aan digital advertising in Europa groeide met bijna 12 procent naar 27,3 miljard euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mobile advertising nam in 2013 11,5 procent van de totale digitale advertentie-uitgaven voor zijn rekening.

Vorig jaar groeide het met 128,5 procent in vergelijking met 2012.

Volgens eMarketer, die zich op cijfers van IAB Europe n IHS baseert, is het de eerste keer dat de groei dubbele cijfers laat zien.

Online video advertising groeide ook sterk met 45,4 procent naar 1,19 miljard euro - de eerste keer dat dit bedrag boven de één miljard uitkomt.

De uitgaven aan search blijven het hoogste: 13,4 miljard in 2013, een stijging van 13 procent.

Groot-Brittannië heeft de grootste markt wat betreft online advertentie-uitgaven: 9,8 miljard dollar in 2013, met een verwachting van bijna 15 miljard in 2018.

Nederland staat op de vijfde plek: 1,67 miljard dollar in 2013, dat waarschijnlijk naar 2,24 zal groeien in 2018.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie