Mensen met reuma ervaren meer begrip voor hun ziekte als zij er open over zijn. Daarom koos Branding a Better World om met de campagne ‘Boekje open over Reuma’ niet te vragen om hulp, maar om mensen met reuma elkaar te laten helpen.
De campagne is een vervolg op de eerdere campagne ‘we zijn met 2 miljoen, samen kunnen we er iets aan doen’.
Boekje open
Het platform ‘Boekje open’ functioneert in feite als een virtuele boekenkast waar mensen met reuma op een aantrekkelijke manier hun verhaal kunnen delen.
‘De campagne moet laten zien dat mensen met reuma veel voor zichzelf en anderen met reuma kunnen betekenen’, aldus Elif Algu, creatief directeur van Branding a Better World. ‘Hun verhaal kan gaan over ambitie, sporten, vriendschap of noem het maar op. Reuma zal echter altijd een rol spelen bij dit soort activiteiten, dus ook in hun verhalen.’
De campagne gaat van start op WereldReumaDag (12 oktober) met de onderstaande ‘oproepvideo’. Daarnaast wordt de campagne ondersteunt met uitingen op radio, online en in PR.
Credits
Bureau: Branding a Better World
Productie maatschappij: Czar
Regisseur: Marleen Jonkman