Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl lanceert duurzaamheidscampagne

De supermarktketen legt uit hoe de zuinigheid van het merk leidt tot besparing bij klanten.
Lidl lanceert duurzaamheidscampagne
Lidl lanceert duurzaamheidscampagne
© Joe Public
Lidl lanceert duurzaamheidscampagne
Lidl lanceert duurzaamheidscampagne
© Joe Public

Lidl lanceert een nieuwe campagne volledig gericht op duurzaam. De supermarktketen wil duidelijk maken dat het als discounter van nature zuinig omgaat met materialen en middelen, want: ‘besparen zit de supermarkt in het DNA’. Lidl zegt daarbij dat het alle besparingen teruggeeft aan de klant, omdat duurzaamheid bij Lidl dan niet alleen goed is voor mens, dier en milieu, ‘maar ook voor de portemonnee'. De campagne is ontwikkeld door Joe Public.

related partner content for mobile comes here

Minder verspilling

De campagne draait om terugdringing van verspilling. Met de tv-commercial wil de supermarktketen laten zien wat het allemaal onderneemt op het gebied van duurzaamheid en het tegengaan van verspilling. Zo laat Lidl zien dat het steeds meer producten zonder verpakking verkoopt en dat het diverse initiatieven in het leven roept, zoals de herbruikbare Lidl Green Bag, die het gebruik van onnodig plastic moeten helpen terugdringen. 

‘Het kwartje van Lidl’ 

Verder maakt de discountketen bekend dat het met behulp van zogenoemde Verspil-me-niet-stickers producten die nog goed zijn, maar de laatste THT-dag hebben bereikt, aanbiedt voor 25 of 50 cent. En passant vertelt met merk in de reclame ook nog even dat het eigen energie opwekt en dat alle 438 filialen aardgasvrij zijn. 

De commercial

Duurzaamheid bij Lidl

Duurzame eieren

Lidl claimt ook dat het niets weggooit. Zo zou het producten die overblijven bij de voedselbank aanbieden en zou niet verkocht brood verwerkt worden tot veevoer voor Kipsterkippen dat weer tot duurzame eieren moet leiden. De keten benadrukt dat het met alle zuinigheid een heleboel bespaart en belooft de klant dat die dit merkt ‘in de portemonnee’. 

De campagne wordt uitgerold op tv en radio, online, huis-aan-huis folders en krantenadvertenties.

Lees ook: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in