Lidl lanceert een nieuwe campagne volledig gericht op duurzaam. De supermarktketen wil duidelijk maken dat het als discounter van nature zuinig omgaat met materialen en middelen, want: ‘besparen zit de supermarkt in het DNA’. Lidl zegt daarbij dat het alle besparingen teruggeeft aan de klant, omdat duurzaamheid bij Lidl dan niet alleen goed is voor mens, dier en milieu, ‘maar ook voor de portemonnee'. De campagne is ontwikkeld door Joe Public.
Minder verspilling
De campagne draait om terugdringing van verspilling. Met de tv-commercial wil de supermarktketen laten zien wat het allemaal onderneemt op het gebied van duurzaamheid en het tegengaan van verspilling. Zo laat Lidl zien dat het steeds meer producten zonder verpakking verkoopt en dat het diverse initiatieven in het leven roept, zoals de herbruikbare Lidl Green Bag, die het gebruik van onnodig plastic moeten helpen terugdringen.
‘Het kwartje van Lidl’
Verder maakt de discountketen bekend dat het met behulp van zogenoemde Verspil-me-niet-stickers producten die nog goed zijn, maar de laatste THT-dag hebben bereikt, aanbiedt voor 25 of 50 cent. En passant vertelt met merk in de reclame ook nog even dat het eigen energie opwekt en dat alle 438 filialen aardgasvrij zijn.
De commercial
Duurzame eieren
Lidl claimt ook dat het niets weggooit. Zo zou het producten die overblijven bij de voedselbank aanbieden en zou niet verkocht brood verwerkt worden tot veevoer voor Kipsterkippen dat weer tot duurzame eieren moet leiden. De keten benadrukt dat het met alle zuinigheid een heleboel bespaart en belooft de klant dat die dit merkt ‘in de portemonnee’.
De campagne wordt uitgerold op tv en radio, online, huis-aan-huis folders en krantenadvertenties.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!