LaFutura 2013: de toekomst in Nederland

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Toekomstdenken wordt steeds meer een beleids- en managementtool, is de mening van de organisatoren van .

Onder de noemer ‘NOW NEW NEXT Building the future industry’ komen trendwatchers, futuristen en innovatiemanagers samen op een internationale bijeenkomst, LaFutura 2013, van toekomstdenkers en -doeners, 11 november in Amsterdam.

LaFutura 2013 is de vierde bijeenkomst van het internationale netwerk van toekomstdenkers en -doeners, 11 november in Amsterdam, dat eerder samenkwam in Berlijn, New York en Helsinki. Het groeiende netwerk verenigt een nieuw vakgebied met invloeden uit diverse terreinen als sociologie, psychologie, technologie, marketing, communicatie en vormgeving.

Anders dan vaak gedacht gaat het niet alleen over mode en hypes, maar vooral over het identificeren en duiden van maatschappelijke ontwikkelingen voor commerciële en maatschappelijke toepassingen.

‘Door de mondiale versnelling van ontwikkelingen groeit de behoefte aan toekomstgericht denken’, aldus medeorganisator Hilde Roothart van Trendslator.

Wat de status is van het nieuwe vakgebied en hoe en wat het de wereld te bieden heeft, wordt tijdens deze 'co-working unconference' door de deelnemers gezamenlijk in kaart gebracht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie