Premium

Koffiedik Kijken: dit zijn de voorspellingen voor 2019

Donderdag vond de nieuwjaarsbijeenkomst Koffiedik Kijken plaats. Een samenvatting in one-liners.

Tijdens het jaarlijkse evenement Koffiedik Kijken van Adformatie voorspellen experts de belangrijkste trends in marketing en communicatie. Dit jaar keken Jeroen Hubert (Accell Group), Cornelie Weller (Publicis Groupe), Hans Nijenhuis (AD) en Tim van der Wiel (GoSpookey) in hun glazen bol. Ook Victor Knaap (MediaMonks), uitgeroepen tot Adformatie Person of the Year, deed interessante uitspraken over de toekomst.

Jeroen Hubert (chief commercial officer bij Accell Group)

‘Concurrentiestrijd wordt feller door dalende consumentenvertrouwen. Hierdoor verslechtert de economie.’

‘Celebrities en influencers zullen meer ingezet worden door merken.’

‘Unbullshitting hoog op de agenda bij CMO’s.’

‘Discussie over dataprivacy laait weer op.’

Jeroen Hubert

Cornelie Weller (ceo bij Publicis Groupe)

In 2019 is maximaal 5 procent van de (marketing)organisaties en bureaus écht succesvol agile georganiseerd.’

‘25 procent van de gezochte talentprofielen in 2019 is voor functies die in 2018 nog niet bestonden.'

‘De kracht van Koffiedik Kijken: 80 procent van ons vindt volgend jaar dat we minder aan bullshitting hebben gedaan.’

Cornelie Weller

Hans Nijenhuis (AD)

‘Nepnieuws gaat een van de merken waarvoor u werkt heel hard raken.’

‘Brexit gaat op 29 maart 2019 niet door.’

‘In 2019 gaan we op AD regelmatig meer dan 3 miljoen bezoekers aantrekken, en verdienen we meer aan online advertenties dan print.’

Hans Nijenhuis

Tim van der Wiel (oprichter van GoSpookey en Speaky)

‘Voice wordt de meest transformatieve technologie sinds de smartphone. Maar nog niet in 2019.’

‘Tikkie groeit naar 8 miljoen gebruikers.’

‘Besloten groepen en communicatie worden de norm op social media.’

‘Bol start een bredere abonnementsdienst naar het voorbeeld van Amazone.’

Tim van der Wiel

Victor Knaap (partner en ceo bij MediaMonks)
… is tijdens Koffiedik Kijken uitgeroepen tot Adformatie Person of the Year. Dit zijn opvallende quotes uit zijn bedankspeech.

‘De huidige oplossingen die consultants, reclame- en mediabureaus bieden, werken niet meer. Er moet juist meer content gemaakt worden die always on, fit for platform, data driven en real time geoptimaliseerd is.'

‘Bureaus proberen digitaal te omarmen, maar je hoort nog té vaak dat ideeën worden gepresenteerd in een “televisiestoryboard”.’

'Mediabureaus beginnen contentafdelingen, maar die zijn ook nog steeds geen succes in Cannes.'

'Steeds meer marketeers gaan "inhousen". Maar het blijkt best een gedoe om reclame, digitaal en een media in huis te halen, helemaal voor bijvoorbeeld verzekeraars.'

Victor Knaap
Victor Knaap
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie