Duurzaam modemerk Goat Organic Apparel wil de strijd aangaan tegen de lage productie-standaarden in de textiel-industrie. Standaarden die volgens Goat bepaald worden door de grote fast fashion-merken. Als strijdkreet presenteert Goat een T-shirt met het Made in-label aan de buitenkant van het shirt, zodat duidelijk te zien is waar het fashion-item vandaan komt.
Het merk daagt andere fashion merken uit die hetzelfde durven.
Proudly made in Bangladesh
Lavinia Bakker, oprichter Goat noemt het Proudly made in Bangladesh T-shirt de hoeksteen van de people-first standaarden van het mode-merk.
‘Door ons trotse label trots aan de buitenkant te plaatsen, laten we zien dat we niet hoeven te verstoppen waar en hoe onze kleding wordt gemaakt. Zo hoeft de drager zich ook niet schuldig te voelen. We dagen de consumenten uit om een high-street modemerk te vinden dat met een goed geweten hetzelfde durft te doen.’
De campagnevideo
'Goede doelen die er toe doen'
Het duurzame merk stelt dat miljoenen werkers in landen als Bangladesh al jaren systematisch onderbetaald krijgen en sinds de coronacrisis zijn ze nog harder geraakt. ‘Daarom gaat de opbrengst van het ‘Proudly made in Bangladesh’ T-shirt naar Labour Behind the Label, een fonds dat zich inzet voor textielwerkers wereldwijd.’
Vanuit de people-first-idealen die Goat predikt wil het merk meer doen dan enkel kleding verkopen. De organisatie heeft daarom onlangs het Taking Action-platform gelanceerd om zich in te zetten voor goede doelen ‘die er echt toe doen’.
Campagne en concept
Het concept en de bijbehorende campagne zijn ontwikkeld door Lemon Scented Tea. De film kwam tot stand in samenwerking met We are Duffree.
Het T-shirt is te bestellen op de website van Goat.
Lees ook: Provincie wil vakantiegangers lokken met ‘Overijssel. Overheerlijk on-Nederlands'-campagne
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!