Overslaan en naar de inhoud gaan

Kledingmerk Goat strijdt tegen lage productie-standaarden in de textiel-industrie

Het duurzame modemerk plaatst het ‘Made in’-label trots aan de buitenkant van het t-shirt om te laten zien waar en hoe het gemaakt…
Kledingmerk Goat Organic strijdt tegen lage productie-standaarden in de textiel-industrie
Kledingmerk Goat Organic strijdt tegen lage productie-standaarden in de textiel-industrie
© Lemon Scented Tea
Kledingmerk Goat Organic strijdt tegen lage productie-standaarden in de textiel-industrie
Kledingmerk Goat Organic strijdt tegen lage productie-standaarden in de textiel-industrie
© Lemon Scented Tea

Duurzaam modemerk Goat Organic Apparel wil de strijd aangaan tegen de lage productie-standaarden in de textiel-industrie. Standaarden die volgens Goat bepaald worden door de grote fast fashion-merken. Als strijdkreet presenteert Goat een T-shirt met het Made in-label aan de buitenkant van het shirt, zodat duidelijk te zien is waar het fashion-item vandaan komt.

related partner content for mobile comes here

Het merk daagt andere fashion merken uit die hetzelfde durven.

Proudly made in Bangladesh

Lavinia Bakker, oprichter Goat noemt het Proudly made in Bangladesh T-shirt de hoeksteen van de people-first standaarden van het mode-merk.

‘Door ons trotse label trots aan de buitenkant te plaatsen, laten we zien dat we niet hoeven te verstoppen waar en hoe onze kleding wordt gemaakt. Zo hoeft de drager zich ook niet schuldig te voelen. We dagen de consumenten uit om een high-street modemerk te vinden dat met een goed geweten hetzelfde durft te doen.’

De campagnevideo

Goat Organic - Made in Bangladesh

'Goede doelen die er toe doen'

Het duurzame merk stelt dat miljoenen werkers in landen als Bangladesh al jaren systematisch onderbetaald krijgen en sinds de coronacrisis zijn ze nog harder geraakt. ‘Daarom gaat de opbrengst van het ‘Proudly made in Bangladesh’ T-shirt naar Labour Behind the Label, een fonds dat zich inzet voor textielwerkers wereldwijd.’

Vanuit de people-first-idealen die Goat predikt wil het merk meer doen dan enkel kleding verkopen. De organisatie heeft daarom onlangs het Taking Action-platform gelanceerd om zich in te zetten voor goede doelen ‘die er echt toe doen’.

Campagne en concept

Het concept en de bijbehorende campagne zijn ontwikkeld door Lemon Scented Tea. De film kwam tot stand in samenwerking met We are Duffree.

Het T-shirt is te bestellen op de website van Goat.

Lees ook: Provincie wil vakantiegangers lokken met ‘Overijssel. Overheerlijk on-Nederlands'-campagne

Agency: Lemon Scented Tea 

Klant: Goat Organic Apparel 

Verantwoordelijk bij klant: Lavinia Bakker en Abigail Bakker 

Regisseur: Emma Parkinson 

Productie: We are Duffree 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in