Intenties Albert Heijn omtrent verlagen vleesconsumptie zijn mistig
AH nam wél deel aan de Week Zonder Vlees, maar verdubbelde vleesreclames en verminderde reclame voor vleesvervangers fors in 2018.
Albert Heijn nam vorige week - als een van de vele - deel aan de Nationale Week Zonder Vlees. Albert Heijn denkt namelijk dat het de drempel kan verlagen om een dagje minder vlees te eten door te laten zien hoe veelzijdig en lekker zijn assortiment vleesvervangers is. Het reclamegedrag van Albert Heijn in 2018 rijmt daar ogenschijnlijk niet mee. De supermarkt maakte vorig jaar namelijk twee keer zoveel reclame voor vlees als in 2017. Daarbij komt dat Albert Heijn het aantal reclames voor vleesvervangers in 2018 met tweederde verminderde. Dat blijkt althans uit onderzoek van media-registratiebureau Adfact, dat is uitgevoerd voor stichting Even Geen Vlees.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidDoor de ongelooflijke hoeveelheid reclame die Albert Heijn op televisie maakt, is dit bedrijf niet relevant meer. Vanwege die overdaad - in het verleden de filmpjes met Dick Boer als halfgare supermarktmanager en nu zoveel reclame dat je ondanks wegzappen er nog steeds voortdurend door belaagd wordt - en ook het op oudejaarsavond verstoren van een conference met "dit programma wordt mede verpest door Frans Muller, de baas van AH"-reclames - kom ik al jaren niet meer bij Albert Heijn. Of ze nou veel vlees in de aanbieding hebben of wat anders is daarmee volstrekt zinloze informatie, wat voor intenties Frans Muller er ook mee heeft. Ik koop het toch niet. Boodschappen doen bij AH is sowieso geen optie meer.