Overslaan en naar de inhoud gaan

Plus wederom uitgeroepen tot ‘Meest Verantwoorde Supermarkt’

Voor het vijfde jaar op rij pakt Plus de koppositie in het duurzaamheidsonderzoek van GfK.
Eerder werd Plus al (meerdere malen) uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt
Eerder werd Plus al (meerdere malen) uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt
© Plus
Eerder werd Plus al (meerdere malen) uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt
Eerder werd Plus al (meerdere malen) uitgeroepen tot meest duurzame supermarkt
© Plus

Plus is voor de vijfde achtereenvolgende keer verkozen tot de ‘Meest Verantwoorde Supermarkt’. Met een gemiddelde score van 7,47 op de negen onderzochte criteria - als Duurzame handel, Gezondheid en Klimaat – komt Plus weer als beste uit de bus.

related partner content for mobile comes here

9 aspecten

Jaarlijks worden de supermarktketens door bijna 5 duizend consumenten beoordeeld op deze negen duurzame aspecten:

  • Klanten en Maatschappij
  • Gezondheid
  • Duurzame handel
  • Klimaat
  • Lokale betrokkenheid
  • Fairtrade
  • Voedselverspilling
  • Dierenwelzijn
  • Medewerkers

 

Op alle negen thema’s wist Plus een plaats in de top 3 te behalen.

 

Een volledig overzicht van hetgeen Plus doet op het gebied van MVO en de ambities voor 2019 zijn terug te vinden in het hoofdstuk Maatschappelijk verantwoord ondernemen in het jaarverslag 2018 (hoofdstuk 5, vanaf pagina 27).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in