Hoofdsponsors Tour de France balen van dopingperikelen

Verschillende hoofdsponsors van de Tour de France overwegen zich terug te trekken uit het wielerevenement, of hun financiële bijdrage flink in te krimpen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ze balen van de aanhoudende dopingverhalen in het wielrennen.

Het gaat om drie grote en jarenlange sponsors van de Tour, die traditioneel in juli op de wielerkalender staat: Crédit Lyonnais, Fiat en Coca-Cola. De Franse bank Crédit Lyonnais, onder meer sponsor van de gele trui, heeft een contract tot 2003 met de Tour-organisatie. Ze overweegt na dat jaar het sponsorschap in zijn huidige vorm niet meer te continueren. "Als het rendement dit jaar net zo terugloopt als de afgelopen twee edities, is het zeer twijfelachtig of we nog wel doorgaan', verklaarde een woordvoerder van de bank. Ook autofabrikant Fiat wil het ‘nog even aankijken’. Coca-Cola heeft al aangekondigd de bijdrage van tien miljoen tot twee miljoen gulden te willen verminderen. De drie bedrijven vormen samen 63 procent van het Tour-budget.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie