En belangrijker: hoeveel merk een mens? Plus vijf strategische adviezen voor een AA-merkpositie.
Een koning, zeker in de 21e eeuw, kan alleen koning zijn zolang mensen in die koning geloven. Nederlanders moeten het merk Willem-Alexander willen kópen zoals ze het merk Beatrix kochten. Op zijn marketings:people have to buy him. Willem-Alexander is een celebrity-brand als
George Clooney, Ruud Gullit en Gordon. Een bekend merk. Een A-merk, AA zelfs. Maar ook niet veel meer dan dat. In feite meer merk dan mens of man. Want wat weten we van Willem-Alexander? Evenveel als we weten van Apple of Samsung, van BMW, van Tony’s Chocolonely, van Hema, van Jamie Oliver. We kopen het, we gebruiken het, we adoreren het of keren ons er juist van af. Maar we weten niks wezenlijks van die merken. Ze helpen ons bij het groepje te horen waar we bij willen horen. Maar zelf zijn ze schijn.
Een artikel in het vakblad Communicatie door Erwin Wijman: Het merk is King.
Lees het volledig artikel in PDF-vorm: Het_merk_is_King.pdf
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!