Heineken lanceert in Nederland een tapsysteem dat de lacune moet invullen tussen een thuistap (bijvoorbeeld de Sub, ook van Heineken) en een grote professionele tapinstallatie. De Blade werd vorig jaar oktober al gelanceerd in de UK en werd door de vakpers toen ‘de Nespresso onder de tapbieren’ genoemd.
Hét selling point waar Heineken op hamert, is dat de Blade overal past: 'One size fits all'.
Met onderstaand beeld wil Heineken laten zien dat de Blade niet veel ruimte inneemt, en dat het apparaat wat uitstraling betreft een aanvulling kan zijn voor bijvoorbeeld een koffiebarretje
'Stijlvol'
Heineken zegt met de Blade ‘dé revolutie in tapbier’ te ontketenen. Hoe dan? Heineken: ‘Blade brengt kwaliteit, technologie en een state-of-the art design samen in een stijlvolle en professionele tap. Blade is perfect voor ondernemers - van bareigenaren en kleine restaurants tot foodtrucks en hotelbars - die behoefte hebben aan een gebruiksvriendelijke tapinstallatie tegen lage kosten met weinig onderhoud, én die toch de beste bierbeleving biedt.’
Bijna 400 euro
De Blade kent fusten van 8 liter, die 30 dagen vers blijven. In de toekomst neemt Heineken ook 8 literfusten speciaalbier op in het assortiment. De Blade kost in Nederland 399 euro. De fusten kosten 19,99 euro (kostprijs van een biertje van 250 ml derhalve zo'n 65 cent) en zijn verkrijgbaar via het verkoopkanaal van Heineken, zowel online als via accountmanagers.
Heineken maakte een instructievideo:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!