Het sociale netwerk heeft in ieder geval al meer gebruikers dan Instagram en Pinterest, meldt Adweek op basis van Forrester-onderzoek. Het heeft ook meer mogelijkheden voor merken dan de andere sociale netwerken.
22 procent van de ondervraagden (in totaal 60.000) geeft aan Google Plus maandelijks te bezoeken, net zoveel als het aantal mensen dat een bezoek brengt aan Twitter. Google Plus staat hierdoor hoger dan LinkedIn, Pinterest en Instagram. Facebook staat nog steeds bovenaan met 72 procent.
Onderzoek van eMarketer geeft aan dat er meer Amerikaanse Instagram-gebruikers zijn dan Twitteraars.
Het is voor merken wel steeds lastiger om Facebook-gebruikers te bereiken zonder betaalde campagnes in te zetten.
Google Plus is niet de Facebook-killer sommigen hoopten, aldus Forrester, ‘maar dat betekent niet dat marketeers het moeten negeren. In tegendeel: marketeer moet Google Plus inzetten.’ Aanwezigheid op het sociale netwerk van Google is bijvoorbeeld goed voor SEO.
Topmerken hebben gemiddeld op Google Plus zo’n 90 procent meer fans dan op Twitter. De onderzochte merken hebben meer volgers op Google Plus dan op YouTube , Pinterest en Instagram samen.
Consumenten interacteren ook meer met merken op Google Pus dan op Twitter. Google Plus heeft 300 miljoen maandelijkse bezoekers, Twitter 240 miljoen. Maar volgens onderzoek van Nielsen blijven mensen niet zo lang op Google Plus.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!