Premium

Fotograaf Torben Raun bewerkt campagnefoto’s Pekelharing met iPhone 6

Waarom gebruik maken van een laptop als je ook foto’s kunt bewerken met een smartphone?

De in Amsterdam gevestigde Deen Torben Raun deed het. Deze fotograaf schoot in het verleden campagnes voor KPN, Unibet, Albert Heijn, Nike en Playboy. Eén van zijn laatste klussen was voor Pekelharing: een online shop die tassen verkoopt, gemaakt van oude autogordels. Een vernieuwend concept. Daar hoort dan ook een vernieuwend gecreëerde campagne bij, zoals die van Raun.

Kostenbesparende polaroid-app

Voor de campagne zijn de foto’s zowel met een iPhone als met een ‘normale’ camera (Canon 5D Mark II) geschoten. ‘De foto’s met de camera heb ik naar mezelf gemaild en daarna bewerkt met mijn iPhone 6’, vertelt Raun aan de telefoon. De foto’s zijn omlijnd met een witte rand, waardoor ze een vintage gevoel creëren. ‘Ik heb alle foto’s bewerkt met een polaroid-app die ik gewoon voor €4,99 heb aangeschaft in de appstore.’ Volgens de fotograaf kun je heel creatief zijn met een telefoon. ‘Als je zelf maar creatief bent.’

Tekst gaat verder onder de afbeelding. Onderstaande foto is geschoten met de Canon 5D Mark II en bewerkt met een iPhone 6.

Vernieuwend

Raun geeft aan dat het lage budget waar hij mee moest werken ervoor zorgde dat hij op andere manieren te werk wilde gaan. ‘Op deze manier werken is ook heel vernieuwend. Ik denk dat er niemand is die zo laagdrempelig werkt als ik.’ Daarnaast speelt de veranderende tijdsgeest een belangrijke rol in het tot stand komen van een campagne als deze. ‘Niemand gebruikt tegenwoordig de Gouden Gids meer. Als mensen een bedrijf willen opzoeken, gebruiken ze social media als Facebook, Twitter en Instagram in plaats van de Gouden Gids. Voor bedrijven zijn dit soort foto’s dan zeer geschikt’, zegt de Deen tot slot.

Meer werk van Torben Raun is op zijn  te vinden. Bekijk hieronder meer campagnebeeld. Onderstaande foto&;s zijn geschoten én bewerkt met een iPhone. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie