Met de campagne-kreet ‘No more bla bla bla. Lang leve het regenwoud’, roept het palmolievrije margarinemerk The Flower Farm op tot actie om het klimaat te redden. De boodschap, een inhaker op op de woorden van de Britse premier Boris Johnson bij opening van de klimaatconferentie, COP26 in Glasgow, is te zien op diverse digitale billboards in de Randstad.
Gericht op beslissers
Volgens Marcel van Wing, initiatiefnemer van The Flower Farm, is er met name in de regio Den Haag niet aan de billboards te ontkomen: ‘We richten ons speciaal op de beslissers in de politiek. Daar willen we doordringen. Daarom zijn we ook op plekken rondom de Tweede Kamer goed zichtbaar.’
Duidelijke boodschap
Tijdens de opening van de klimaatconferentie riep Johnson op om te stoppen met praten en in actie te komen.
Van Wing legt uit dat Het ‘No more bla, bla, bla’ in een kernachtige zin duidelijk maakt dat het echt tijd is voor actie.
'De boodschap is duidelijk. Er is genoeg gepraat. Grote en kleine daden kunnen helpen om de klimaatdoelen dichterbij te brengen. Met iets heel kleins als switchen van een margarine, das nogal klein, kan iedereen bijdragen aan iets groots als ontbossing.’
Palmolieplantages overbodig maken
Volgens de berekeningen van Van Wing zou een gezin van 4 met de switch per jaar 44m2 palmolieplantage overbodig maken en zo regenwoud sparen.
‘Wie zijn brood met de palmolievrije margarine van The Flower Farm besmeert, draagt direct bij aan het tegengaan van de ontbossing en dat helpt weer de klimaatverandering tegengaan.’
The Flower Farm stelt dat het na twee jaar al meer dan 800.000 m2 palmplantage overbodig heeft gemaakt.
Creatie en productie
Het bureau achter de reclame is The Flower Farm zelf. Creatie en productie is gedaan door Jorn Slotboom en Marcel van Wing.
Lees ook: 'Merken moeten activistischer zijn en verantwoordelijkheid nemen voor verandering'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!