SBI Vakprijzen van het Jaar, een initiatief van Sustainable Brand Index, maakt de zeven finalisten bekend. Anders dan vorig jaar, worden de SBI Vakprijzen uitgereikt in drie categorieën: Partnerships, Innovaties en Campagnes. (Vorig jaar heette de award nog ‘SBI Initiatief van het Jaar’.) Wat niet is veranderd; de groene vakprijzen zijn een eerbetoon aan uitzonderlijk duurzame initiatieven.
Dit zijn de genomineerden per categorie:
Partnerships:
1. MUD Jeans & Van Gogh museum
2. Yumeko & Conscious Hotels
Innovatie:
1. Unbrick One
2. Zeeman
3. TOMO
Campagnes:
1. Kruidvat ‘Duurzamer, doe er je voordeel mee’
2. Marktplaats ‘Geef vaker tweedehands speelgoed cadeau’
Procedure
Iedereen kon in de periode van 1 december 2022 tot en met 14 februari 2023 een onderneming, een campagne, een lancering of een partnership nomineren. Een onafhankelijke jury (zie onder), heeft vervolgens beoordeeld welke van de initiatieven het beste voldoet aan de criteria die aan de prijs ten grondslag liggen.
De jury van de SBI Initiatief van het Jaar 2022:
Leontine Gast – CEO The Terrace
Maurits Groen – Co-founder WakaWaka, Kipster, Wholy Greens en Ignite
Roderick Mirande – Redacteur Adformatie
Arthur Herpel –Managing Partner Heldergroen
Ewa Skotnicki – Head of Brand Fairphone
Annemarije Tillema – Country Director SBI NL
De Winnaars van de SBI Vakprijzen worden bekendgemaakt tijdens de officiële launch van Sustainable Brand Index 2023 op 23 maart aanstaande tussen 15:00 en 16:00 uur. Aanmelden voor het fysieke launch-event kan via deze link.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!