Overslaan en naar de inhoud gaan

De Bijenkorf vraagt kinderen de winkel van de toekomst te ontwerpen

Het warenhuis realiseert het beste idee in één van de winkels, daarnaast wordt de bedenker aangenomen als kinderdirecteur duurzaamheid.
De Bijenkorf vraagt kinderen de winkel van de toekomst te ontwerpen
De Bijenkorf vraagt kinderen de winkel van de toekomst te ontwerpen
© Yeye Weller
De Bijenkorf vraagt kinderen de winkel van de toekomst te ontwerpen
De Bijenkorf vraagt kinderen de winkel van de toekomst te ontwerpen
© Yeye Weller

De Bijenkorf organiseert een ontwerpwedstrijd voor kinderen. Nederlands oudste warenhuis daagt de jonge creatieve denkers, tot en met 15 jaar, uit om de winkel van de toekomst vorm te geven. De Bijenkorf belooft dat het beste en meest mens-, dier- en planeetvriendelijke idee, of een praktische vertaling daarvan, wordt gerealiseerd in een van de winkels van het merk. 

related partner content for mobile comes here

De bedenker wordt daarnaast een jaar lang kinderdirecteur duurzaamheid van het warenhuis. 

Winkel van de toekomst 

De warenhuisketen vroeg zichzelf af wat er wordt verkocht in de winkel van de toekomst en of het eventuele aanbod uitgebreid moet worden met ander vermaak. Daarnaast wil De Bijenkorf weten hoe het ervoor kan zorgen dat de winkel van de toekomst 100% mens-, dier- en milieuvriendelijk is.

Het merk vindt al deze vragen relevant en actueel en daarom legt de keten ze voor aan de klanten van de toekomst.

De Bijenkorf: 'De toekomst is vrolijk'
De Bijenkorf: 'De toekomst is vrolijk' Yeye Weller

Consumentenonderzoek

In september van dit jaar vond in opdracht van de Bijenkorf een consumentenonderzoek plaats naar de toekomst van het warenhuis. Hieruit zou naar voren zijn gekomen dat een overgrote meerderheid van de ondervraagden vindt dat het fysieke warenhuis moet blijven bestaan, vooral als plek ter inspiratie.

Ook zou duurzaamheid een belangrijke rol spelen bleken consumenten open te staan voor ‘groene’ diensten die de levensduur van spullen verlengen, zoals huren, tweedehands kopen, inzameling en reparatie.

De ontwerpen van de postercampagne en etalage-communicatie zijn van Yeye Weller
De ontwerpen van de postercampagne en etalage-communicatie zijn van Yeye Weller

Jury

Ontwerpen mogen van De Bijenkorf gesproken, geschreven, getekend of gebouwd zijn, analoog of digitaal.  De winkelketen kondigt een jury aan, bestaande uit ecoloog en oprichter Fawaka Ondernemersschool Thiëmo Heilbron, head of sustainability Justin Pariag van de Bijenkorf, retailexpert Rupert Parker Brady en hoofd creatieve strategie van de Bijenkorf Inge Schmitt. Zij kiezen per winkel een finalist.

Looptijd

De wedstrijd trapte af in de Bijenkorf Eindhoven tijdens de Dutch Design Week en loopt tot en met 30 november 2021. De ontwerpen van de postercampagne en etalage-communicatie zijn van Yeye Weller.

Lees ook: Fisher-Price: ‘Jouw kindertijd belt, nu kun je echt opnemen’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Jochem Leegstra

Update credits Bijenkorf - De toekomst is groen:
Agency & design : ...,staat
Illustraties: Yeye Weller / UNIT

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in