Chiquita brengt bananen met Shazam stickers op de markt. Consumenten kunnen via de muziekapp een Shazam-code op de blauwe stickers scannen en zo meer te weten komen over het duurzaamheidsbeleid van Chiquita.
De Shazam-stickers verwijzen consumenten door naar vijf verschillende virtual reality video’s die ontwikkeld zijn door het Nederlandse mediabedrijf Dffrnt Media. Deze laten zien hoe bananen geoogst worden en wat het bedrijf doet op het gebied van onderwijs, milieu, mensen en kwaliteit.
Daarnaast zal in de week van 20 augustus in 36 Albert Heijn XL-winkels een VR-booth staan. Hier kunnen klanten met een professionele VR-bril de reis volgen die de bananen afleggen. Van de plantages in Latijns-Amerika, de haven, naar de supermarkt tot de keukentafel.
200 miljoen stickers
De blauwe sticker staat voor duurzame bananen, stelt Chiquita. Het claimt efficiënte en duurzame bedrijfsprocessen te hebben ingevoerd in de hele supply chain. Het bedrijf geeft een kijkje achter de schermen en laat zien hoe zij bananen produceren en vervoeren.
Chiquita is het eerste merk dat de Shazam-technologie gebruikt binnen de categorie versproducten. In totaal zijn er zo’n 200 miljoen stickers verkrijgbaar in Nederland, België, Italië, Griekenland, Duitsland en de VS. De actie loopt tot eind augustus.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!