Jeroen Kroes, manager online Benelux Weight Watchers: ‘Gewicht verliezen en gezonder leven is in deze hedonistische wereld een moeilijke opgave. Daarom is het van belang dat werken aan een gezondere leefstijl vooral ook ‘fun’ is. Met deze game hebben we op een zeer luchtige manier de consument kennis laten maken met ‘De Nieuwe Aanpak’ (je mag af en toe toegeven aan verleidingen, zolang het maar met mate is) van Weight Watchers.’
Insteek: tijdens de game kom je er spelenderwijs achter dat bewust en gezond eten en sporten belangrijk is, maar dat je ook wel eens mag zondigen.
Primaire doelstelling van de campagne/game was fanacquisitie voor de Facebookpagina van Weight Watchers Nederland. Secundair:
• ‘Nevers’ (personen die Weight Watchers niet meenemen in merkoverweging) spelenderwijs kennis laten maken met het Weight Watchers-programma en de innovatie;
• Kennis overdragen: bij Weight Watchers val je af door bewust en gezond te eten en te bewegen.
Becky
Het figuurtje Becky speelt de hoofdrol in ‘Versla de Verleiding’. Becky eet alles wat op haar pad komt. Aan de speler de taak om te zorgen dat Becky zo gezond mogelijk eet. Vang gezonde voedingsmiddelen om punten te scoren en zorg dat je zo lang mogelijk in leven blijft door niet te veel ongezond te eten. Door te sporten maak je het eten van ongezonde voeding weer goed.
‘Versla de Verleiding’ is via meerdere platformen te spelen. De game was beschikbaar op desktop (via een Facebook-app), en op mobiel. Tijdens de campagneperiode is de app ruim 3.000 keer geïnstalleerd.
Ter ondersteuning van de game zijn Facebook-advertenties ingezet, zowel op desktop als op mobiel.
Resultaten
• De Facebook-advertenties werden 28 miljoen keer gezien;
• De app werd 10.404 keer gespeeld door 8.577 unieke bezoekers;
• Zo’n 200 gebruikers speelden de game tussen de 9 en 50 keer;
• De game en Facebook-advertenties hebben voor 3.400 nieuwe fans gezorgd;
• De game en advertenties hebben uiteindelijk zoveel nieuwe leden opgeleverd dat de mediakosten zo goed als direct terugverdiend zijn aldus Weight Watchers.
De campagne is opgezet in samenwerking met socialemediabureau Your Social.
‘De game was een nieuw aspect in onze sociale activiteiten maar gezien de resultaten gaan we dit zeker voortzetten’, aldus Kroes.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!