Bruto reclamebestedingen met 14,3 pct omhoog

De bruto- reclamebestedingen voor merkartikelen en diensten geregistreerd door BBC in 2000 vertonen ten opzichte van het vorige jaar een groei van 14,3 procent en bedroegen afgerond 8,2 miljard gulden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De grootste stijger in 2000 was het mediumtype radio, met een stijging van 25,8 procent in de bruto-reclamebestedingen (kortingen zijn niet verdisconteerd). Het bedrag was 683 miljoen gulden, gevolgd door de bioscopen met 23,9 procent (tot 31.6 miljoen).

Televisie staat onveranderd bovenaan wat betreft de bruto-bestedingen. Die groeiden 14,3 procent tot 3 miljard gulden. De nummer twee, dag- en nieuwsbladen, vertoonden een stijging van 10.3 procent tot 1.6 miljard gulden. De derde grote categorie, publiekstijdschriften noteerden een stijging van 15 procent tot ruim 1 miljard gulden, aldus BBC Media & Reclame Bank.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie